سینما كلید پیشرفت و شكوفایی كشور است
نوشته شده توسط : sasurse

به گزارش روز جمعه خبرنگار فرهنگی ایرنا، در پیام جواد شمقدری آمده است: مدار هستی بر هر لحظه نو شدن می چرخد و خالق هستی هر آن خلق جدیدی را می آفریند و این جوشش و رویش بر دامنه كمال جویی رو به سوی قله كمال مطلق می خرامد. در این پویش انسان محور عالم خلقت، با ایمان الهی و نشاط و عشق ذاتی، آرایش دهنده مسیر كمال است و زیبایی تجلی همه این آمد و شده است، آنگاه كه رو به جمال مطلق دارد.

وی در ادامه این پیام با بیان آنكه سینما از مظاهر تمدن است و می تواند به رشد و شكوفایی بشر مدد رساند و نباید فراموش كنیم كه سینما كلید پیشرفت و شكوفایی كشور است یادآور شد: سینما هنری است كه به سادگی و ظرافت می تواند تجلی بخش حقیقت و زیبایی باشد و چه حقیقتی برتر از حقیقت دین و معنویت و در این میان سینماگر ایرانی برخاسته از مهد دین و عرفان، عشق و پاكی، خرد و حكمت و تلاطم انقلاب و حماسه، بهتر وپرتوان تر از عهده این رسالت هنرمندانه برمی آید اگر مهارت و ابتكار و خلاقیت ودانش و فهم را به تمامی داشته باشد.

شمقدری آموزش را نقطه آغاز حركت تكاملی توسعه سینمای دانست و ادامه داد: فیلمساز جوان كه تشنه كسب مهارت و یادگیری فن و زبان سینماست نباید فراموش كند كه شكوفایی این توانایی در گرو پیمودن مراحل بعدی است تا به حكمت و معرفت دست یابد. مهم اراده پیمودن راه است و گامهای نخستین نوید بخش وصال به قله است و خداوند كه انسان را به قلم تعلیم می دهد وتكریمش می كند آنچه را كه نمی داند به او می آموزد و این بهترین وعده برایهمه جویندگان علم و دانش است تا قدر و منزلت خویش بدانند و دل به امیدهای روشنفردا بسپارند.

چهل و هشتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان با عنوان 'دنا' از 19 تا 22 تیر ماه با حضور استان های البرز، تهران، قم، سمنان،مازندران،قزوین، فارس، كهگیلویه وبویراحمد، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و یزد در یاسوج برگزار خواهد شد.

فراهنگ**9266





:: برچسب‌ها: موسیقی ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: